Coming home was, in a way, harder than the war, ‘cause I didn’t fit in anymore.
Jessa Wildemeersch concept en spel
Sara Vertongen coaching
Els Theunis dramaturgie
Roeland Luyten muziek
Koen De Saeger licht
Julie De Clercq beeld
Luka Lemmens productie
Met de steun van Stad Oostende, Vlaamse Gemeenschapscommissie
Brussel, Gone West (provincie West-Vlaanderen), Vlaamse Gemeenschap en Het nieuwstedelijk
Deze voorstelling maakt deel uit van Gone-West, de culturele herdenking van WO I door de ProvincieWest-Vlaanderen.
ik begrijp dat ze me vragen stelden
om een blik te krijgen
op een wereld die ze enkel kennen van tv
die onvermijdelijke
‘hoe was het?’-vraag
die niet te beantwoorden is
omdat hij zo’n open einde heeft
‘heet’
‘het was heet.’
‘wat was het ergste wat je zag?’
maar ze snappen niet wat ze vragen
‘heb je iemand gedood?’
die
die
het kan zijn dat mensen daaraan denken
maar het is –
ze weten niet wat ze vragen
als ze het wisten
dan zouden ze het niet vragen
als ze het wisten, dan zouden ze het niet vragen
Jessa speelt Dagen Zonder Data ook internationaal als Days Without Dates. Na een tournee door Vlaanderen ging Days Without Dates op 6 maart in internationale première in Washington DC. De voorstelling was er geselecteerd voor het Atlas Intersections Festival.
Cobra.be volgde Jessa en haar crew een week lang in voorbereiding op de première.